• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 30 فروردین 1400
کد مطلب : 128626
+
-

کیوسک/ روزنامه واشنگتن پست [آمریکا]/ خروج آمریکا از افغانستان و نگرانی‌های امنیتی


واشنگتن‌پست از نگرانی نهادهای امنیتی آمریکا در مورد تبعات خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان خبر داده است. طبق تصمیم جو بایدن، قرار است آمریکا نیروهایش را تا 5‌ماه دیگر از افغانستان خارج کند. واشنگتن‌پست نوشته که نهادهای اطلاعاتی در آمریکا مشغول تهیه سناریوهای امنیتی برای بعد از خروج هستند. بررسی احتمال قدرت‌گیری گروه‌های تروریستی در افغانستان بخشی از این سناریوهاست.

روزنامه ساندی تلگراف [انگلیس]
برگزاری مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ


تصاویر مراسم تدفین شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه بریتانیا، در صفحه اول اغلب روزنامه‌های این کشور منتشر شده است. مراسم تدفین فیلیپ، ملقب به دوک ادینبورگ در قلعه ویندروز در غرب لندن برگزار شد. ملکه الیزابت هم که از زمان اعلام خبر مرگ فیلیپ در هفته گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده بود، در این مراسم حاضر شد. تنهایی ملکه الیزابت به‌خاطر شرایط کرونا در مراسم، مورد توجه اغلب روزنامه‌های انگلیسی قرار گرفته است.

روزنامه بوستون گلوب [آمریکا]
ابهام بر سر پاسپورت واکسن


روزنامه بوستون گلوب نوشته درحالی‌که واکسیناسیون در آمریکا با سرعت خوبی ادامه دارد، بحث بر سر ضرورت صدور پاسپورت واکسن هم داغ‌تر شده است. به نوشته این روزنامه، گام بعدی در بحران کرونا، مسئله صدور مجوز حضور افراد واکسینه شده در تجمعات است که به آن پاسپورت کرونا گفته می‌شود.

روزنامه هندو [هند]
کرونا؛ مهارنشدنی در هند


با افزایش ناگهانی شمار مبتلایان به کرونا در هند، نخست‌وزیر این کشور برای ایجاد بیمارستان‌های موقت دستوراتی صادر کرده است. بنا به اعلام وزارت بهداشت هند، آمار ابتلای روزانه در این کشور از 261هزار نفر گذشته است. شمار کل مبتلایان نیز به حدود 15میلیون نفر رسیده است. در هند روزانه حدود هزار و 500نفر قربانی ویروس می‌شوند. شمار قربانیان به بیش از 177هزار نفر رسیده است.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید